• akumulatory do atv
  • akumulator do łodzi
  • akumulatory-motocyklowe
  • Akumulatory offroad
A A A

Bosch S4 EFB: do 2 razy większa odporność na pracę cykliczną

Zwiększenie wymogów bezpieczeństwa oraz coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin prowadzą do stosowania zaawansowanych systemów w samochodach. Jednym z systemów ograniczających emisję spalin jest coraz powszechniejszy w samochodach System Start/Stop. System ten wymaga specjalnego alternatora oraz akumulatora odpornego na wielokrotność cykli rozładowania w głębokim stopniu.

Akumulator w samochodzie wyposażonym w System Start/Stop ma za zadanie wielokrotnie umożliwić rozruch silnika po krótszym lub dłuższym postoju samochodu będąc jednocześnie obciążonym licznymi odbiornikami energii elektrycznej, które pracują mimo wyłączonego podczas postoju samochodu silnika. Akumulator pracujący w samochodzie z Systemem Start/Stop musi więc oprócz standardowych funkcji zwykłego akumulatora wykonanego w tradycyjnej technologii sprostać również dodatkowym zadaniom, tj. dużo częstszy rozruch, większa liczba cykli rozładowania, obciążenie odbiornikami energii w momencie wyłączenia silnika.

 

bosch s4 efb

 

Do takich zastosowań, stworzony został akumulator Bosch w technologii EFB (Enhanced Flooded Battery) ze specjalną powłoką z poliestru na płycie dodatniej akumulatora, pomagającą utrzymać masę czynną akumulatora w płycie. Akumulatory wrocław

 W technologii EFB płyta dodatnia jest dodatkowo pokryta warstwą poliestru. Zwiększa to stabilność masy czynnej. W porównaniu do akumulatorów konwencjonalnych technologia EFB zapewnia wyższą odporność na pracę cykliczną, a akumulatory zachowują pełną sprawność nawet przy silnych wstrząsach.

 

Technologia EFB: pełna moc dla Start/Stop

Technologia S4E EFB (Enhanced Flooded Battery) firmy Bosch wypełnia lukę istniejącą między tradycyjnymi akumulatorami rozruchowymi a technologią S5A AGM. Wydajność akumulatorów w tej technologii sprawdza się przy zastosowaniu w samochodach z systemami Start/Stop. Wysoka odporność na pracę cykliczną zapewnia odpowiednie rezerwy mocy przy ponownym rozruchu pojazdu. Wysokie natężenie prądu spełnia także wymagania pojazdów z dużą ilością elektrycznych odbiorników energii.

 

Uwaga przy wymianie

W samochodach, które fabrycznie wyposażono w akumulatory EFB, należy w przypadku wymiany ponownie zamontować akumulator EFB. W przeciwnym razie doszłoby do zakłócenia działania systemu Start/Stop i utraty korzyści, jakie ze sobą niesie. Zmniejszyłaby się także trwałość akumulatora.

 

Akumulator Bosch S4 z technologią EFB

  • technologia pośrednia zajmująca miejsce między zwykłymi akumulatorami rozruchowymi a akumulatorami AGM (AGM stosowane w autach z systemem rekuperacji / odzyskiwania energii)
  • ponad dwukrotnie większa liczba cykli w porównaniu do zwykłych akumulatorów rozruchowych
  • wysoka odporność na większy prąd ładowania w porównaniu z tradycyjnymi akumulatorami
  • większa gęstość materiału aktywnego i dodatków funkcjonalnych w porównaniu do zwykłych akumulatorów rozruchowych
  • wydłużony czas użytkowania.

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem