• akumulatory do atv
  • akumulator do łodzi
  • akumulatory-motocyklowe
  • Akumulatory offroad
A A A

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Wymiana akumulatora w nowym samochodzie

Wraz z postępem i rozwojem wszelkich technologii, wzrasta też próg trudności przy prozaicznie prostych czynnościach, takich jak wymiana akumulatora w samochodzie. Jeszcze nie tak dawno temu, wymieniając akumulator wystarczyła nam podstawowa wiedza na temat tego gdzie znajduje się plus, jaki jest kształt zacisków i oczywiście gabaryty, pojemność i napięcie akumulatora. W nowoczesnych samochodach ta prosta czynność robi się coraz bardziej skomplikowana ,a poprzednie proste instrukcje, dotyczące wymiany baterii, można zastosować już tylko we wcześniej produkowanych modelach aut.

W przypadku posiadania nowoczesnego samochodu lepiej jest skorzystać z pomocy serwisu, niż próbować robić to na własną rękę, bo bardziej możemy zaszkodzić niż pomóc naszemu pojazdowi. Jakiego typu akumulator możemy zastosować, zależy od konstrukcji i wyposażenia samochodu. Często wiele z baterii, które pojawiły się na rynku, nie możemy stosować zamiennie. Tak więc należy użyć dokładnie takiego typu jaki mamy podany, ewentualny zamiennik może pomóc dobrać profesjonalny serwis.

Należy zwrócić uwagę na istotny element jakim jest naklejka znajdująca się na akumulatorze. W przypadku samochodów z zaawansowanym układem zarządzania energią, na baterii może znajdować się kod potrzebny do wprowadzenia danych akumulatora do sterownika. Oprócz tego znajdziemy też istotne dane, takie jak pojemność, która podawana jest w Ah-amperogodzinach, przy czym należy zwrócić uwagę jaką normę prądu zastosowano w instrukcji producenta, gdyż podawany jest on wg norm: SAE, DIN, EN, IEC.

Na obudowie znajdziemy też informacje o zastosowanych rozwiązaniach konstrukcyjnych w akumulatorze Ca-Ca, AGM, ECM, dotyczące płyt z kratkami wapniowo-ołowiowymi czy wapniowo-srebrowymi, Silver. W układy zarządzania energią elektryczną wyposażanych jest coraz więcej pojazdów. To komputer decyduje o tym, czy, i które odbiorniki mają być zasilane oraz o ładowaniu akumulatora.

W najnowocześniejszych konstrukcjach zasilania prądem wymagają nie tylko światła czy wentylator lecz także przekładnia kierownicza, układ hamulcowy czy silnik. Tak więc komputer musi określać priorytety odnośnie gospodarowania prądem w naszym samochodzie, by po włączeniu klimatyzacji, radia czy podgrzewania foteli nie zabrakło prądu zasilającego np. układ hamulcowy, kierowniczy czy świateł, pamiętając także o tym, by nie dopuścić do takiego rozładowania baterii, która uniemożliwi nam ponowny zapłon silnika.

Sterownik akumulatora odpowiedzialny za szacowanie poziomu jego naładowania a co za tym idzie i trwałości, może odłączyć urządzenia odpowiadające za komfort jazdy w samochodzie, takie jak radio czy ogrzewanie i nie jest to spowodowane awarią, jak czasem może się nam wydawać, lecz poziomem naładowania akumulatora.

Priorytetem sterownika zawsze będzie bezpieczeństwo, a źle zdefiniowany w systemie akumulator może zagrozić uszkodzeniem elektroniki samochodu. Jeżeli akumulator jest niesprawny, pojawia się odpowiedni komunikat, który daje nam sygnał by udać się do warsztatu. Nie każdy warsztat posiada jednak odpowiedni komputer do rozwiązania problemu. Sterownik akumulatora trzeba zarejestrować w systemie, gdyż bez tego komputer pokładowy, potraktuje naszą nową baterię jak starą i ciągle będzie wskazywał problem.

Tak więc, jeśli posiadamy nowoczesny samochód, bez pomocy profesjonalnego serwisu ani rusz! Jednym z miejsc w którym można uzyskać profesjonalne doradztwo i pomoc jest sieć profesjonalnych sklepów "Dostawcy prądu" oraz "Akumulatory Polska" Wszelkie informacje oraz rozmieszczenie oddziałów na terenie całej Polski, można znaleźć na naszej stronie.