• akumulatory do atv
  • akumulator do łodzi
  • akumulatory-motocyklowe
  • Akumulatory offroad
A A A

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Jeśli dostrzegasz, że coś niepokojącego dzieje się z twoim akumulatorem, nie warto od razu go wymieniać na nowy. Przyczyna problemów z akumulatorem może być bardzo prozaiczna - brud osadzający się na klemach czy zardzewiała masa. Zazwyczaj problemy z akumulatorem zauważamy zimą lub latem wtedy nasz akumulator narażony jest na największe obciążenia.

 

Klemy akumulatora

Akumulator powinien mieć czyste klemy, bez zbędnych nalotów. W woli wyjaśnienia "klema" to część którą nakładamy bezpośrednio na biegun akumulatora. Jeśli zauważymy, że nasze klemy są brudne, lub jest na nich zbyt duża warstwa specyfików poprawiających teoretycznie przewodność prądu, zanurzmy klemę w gorącej wodzie lub przeszlifujmy papierem ściernym. Pamiętajmy, że między klemę a biegun akumulatora możemy dać jedynie bardzo cienką wartę np. wazeliny technicznej do akumulatorów, cała reszta specyfików może utrudniać przewodnictwo prądu.

 

Należy pamiętać, że najpierw zdejmujemy klemę z bieguna ujemnego, potem z dodatniego. Minus, plus. Natomiast zakładamy je z powrotem w odwrotnej kolejności – plus, potem minus. Uwaga: przed zdjęciem klem trzeba się koniecznie upewnić, czy w naszym aucie jest to czynność dozwolona. Zdarza się, że odłączenie akumulatora resetuje pokładowe systemy samochodu. Warto też zostawić otwarte drzwi w samochodzie, a kluczyk mieć w kieszeni. W ten sposób będziemy mieć pewność, że nic się automatycznie nie zamknie.

 

Czyszczenie klem

Do czyszczenia klem tak jak wspominaliśmy najlepiej użyć gorącej wody i papieru ściernego lub specjalnej szczotki do klem. Na koniec zabezpieczamy całą klemę specjalnym preparatem do klem (koszt około 10 zł), a połączenie między klemą a biegunem zabezpieczamy cienką warstwą wazeliny technicznej przeznaczonej do akumulatorów.