• akumulatory do atv
  • akumulator do łodzi
  • akumulatory-motocyklowe
  • Akumulatory offroad
A A A

Porady eksperta

Potrzebujesz nowego akumulatora, ale nie wiesz jaki wybrać? A może musisz go naładować, i nie wiesz jak się do tego zabrać? Jeśli tak, to ten dział jest właśnie dla ciebie. Te i wiele innych ciekawych artykułów dotyczących akumulatorów, prostowników i przetwornic napięcia.

poradnik eksperta kata

akumulatory do kampera

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Zapewnij sobie bezpieczniejsze i dłuższe podróże dzięki odpowiednio dobranemu akumulatorowi

W samochodach typu kamper i przyczepach kempingowych bezpieczeństwo i wygoda zależą od zasilania elektrycznego wszystkich urządzeń. Energia potrzebna do przechowywania jedzenia, zapewnienia dopływu wody, pracy radia/GPS i ogrzewania/chłodzenia, zwykle pochodzi z akumulatorów. Wiedząc, że dla utrzymania pojazdu w ruchu konieczne jest skuteczne zmagazynowanie energii, EXIDE przedstawia nową ofertę akumulatorów MULTIFIT, spełniających wymogi (w zakresie źródeł energii) zarówno profesjonalnych instalatorów, jak i użytkowników prywatnych.
 
 

akumulatory do łodzi

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Zapewnij sobie bezpieczniejsze i dłuższe podróże dzięki odpowiednio dobranemu akumulatorowi

Na pokładzie łodzi bezpieczeństwo i wygoda nawigacji zależą od zasilania urządzeń. Prąd dostarczany zwykle z akumulatorów zapewnia zasilanie w trakcie najważniejszych operacji, na przykład podczas rozruchu silnika czy obsługi radia/GPS, gwarantuje też oświetlenie instrumentów nawigacyjnych. Wiedząc, że dla utrzymania łodzi w ruchu konieczne jest skuteczne zmagazynowanie energii, EXIDE przedstawia nową ofertę akumulatorów MARINE – spełniających zapotrzebowanie na energię w instalacjach profesjonalnych i w prywatnych łodziach.

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Poniżej zostały opisane wszystkie najważniejsze elementy poszczególnych modeli zasilaczy awaryjnych produkcji VOLT POLSKA.

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Wymontowanie akumulatora

  1. Upewnić się, że hamulec ręczny jest zaciągnięty, a dźwignia zmiany biegów znajduje się w położeniu neutralnym lub parkowania. Wyłączyć wszystkie odbiorniki elektryczne i wyjąć kluczyki z wyłącznika zapłonu. Uwaga: w niektórych samochodach drzwi zablokują się automatycznie po odłączeniu akumulatora, i z tego względu kluczyki należy zabrać z samochodu. Należy również odłączyć wszystkie alarmy nie instalowane przez producenta samochodu.
  2. Sprawdzić, czy gniazdo zapalniczki działa. Jeśli nie działa, przełączyć kluczyk zapłonu w położenie pomocnicze. Zainstalować urządzenie do podtrzymywania pamięci komputera pojazdu (CMS).
  3. Odłączyć najpierw od akumulatora przewód połączony z masą pojazdu (w nowoczesnych samochodach jest to biegun ujemny akumulatora). Może to spowodować utratę nastaw zapisanych w pamięci komputera samochodu – należy skorzystać z instrukcji obsługi samochodu.
  4. Odłączyć przewód od bieguna dodatniego akumulatora. Jeżel i zainstalowane zostało urządzenie CMS, przewód ten pomimo odłączenia będzie znajdował się pod napięciem. Aby uniknąć zwarcia z masą pojazdu, na końcówkę przewodu należy założyć izolator, np. rękawicę gumową.
  5. Usunąć elementy mocujące akumulator w pojeździe.

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Przetwornica - do czego służy?

Przetwornica to samodzielne urządzenie, które podłącza się do gniazdka zapalniczki lub bezpośrednio do akumulatora. Jej zadaniem jest zmiana napięcia 12V/24V z instalacji samochodowej prądu stałego na napięcie prądu zmiennego równego 230V. Innymi słowy zmienia prąd stały na zmienny, przez co bardzo często można spotkać się z następującym skrótem występującym przy nazwie  przetwornicy: DC/AC.