• akumulatory do atv
  • akumulator do łodzi
  • akumulatory-motocyklowe
  • Akumulatory offroad
A A A

Porady eksperta

Potrzebujesz nowego akumulatora, ale nie wiesz jaki wybrać? A może musisz go naładować, i nie wiesz jak się do tego zabrać? Jeśli tak, to ten dział jest właśnie dla ciebie. Te i wiele innych ciekawych artykułów dotyczących akumulatorów, prostowników i przetwornic napięcia.

poradnik eksperta kata

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Co może spowodować awarię akumulatora ? 

Ujemny bilans ładowania → utrata pojemności → awaria baterii

  • niewystarczający czas ładowania (mniej niż 12 godzin) przy pomocy ładowarki pojazdu.
  • nie wystaczające ładowanie przez prądnice oświetlenia z powodu niskiego napięcia (straty napięcia w pokładowym układzie elektrycznym lub uszkodzony ustawiony sterownik napięcia)
  • uszkodzona ładowarka
  • nieodpowiednia ładowarka ujemny bilans energetyczny spowodowany przez zbyt wiele dodanych później urządzeń zużywających prąd tzn. zużycie energii jest wyższe niż pojemności ładowania akumulatora.

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Konserwacja akumulatora

Częstotliwość konserwacji akumulatora zależy od jego wieku. Z technicznego punktu widzenia, polecamy okres comiesięczny - szczególnie w przypadku dłuższych przestojów.
  • Skontroluj stan elektrolitu (w przypadku akumulatorów obsługowych) i w razie potrzeby uzupełnij jego brak wodą destylowaną. Po uzupełnieniu dobrze jest akumulator podładować, aby wyrównać gęstość elektrolitu.
  • Utrzymuj akumulator i bieguny w czystości
  • Sprawdź połączenia, kable, klemy i skontroluj czy obudowana nie ma uszkodzeń.

 

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Sprawdź książkę serwisową swojego pojazdu i znajdź w niej rekomendacje producenta oryginalnego wyposażenia dotyczące:
klasy wielkości akumulatora – rozmiar akumulatora, który będzie najlepiej pasował do fizycznych wymiarów Twojego auta. Wiele pojazdów jest przystosowanych do więcej niż jednej klasy.
mocy zimnego rozruchu (CCA) – CCA jest niezwykle istotna , jeśli chodzi o możliwość startowania w niskich temperaturach. To siła prądu (mierzona w amperach), jaką akumulator jest w stanie wygenerować w ciągu 30 sekund w temperaturze -17, 8 oC, czyli 0oF zanim napięcie spadnie poniżej poziomu użyteczności.

 

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
Akumulator magazynuje energię elektryczną, by z niej skorzystać w przyszłości. Napięcie wytwarza się w wyniku reakcji chemicznej, która zachodzi, gdy dwa przeciwne materiały, to jest płyta ujemna i dodatnia zostają zanurzone w elektrolicie, który jest roztworem kwasu siarkowego i wody. W typowym akumulatorze kwasowo-ołowiowym napięcie wynosi około 2 V na ogniwo, co razem daje 12V.
 

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

W celu zachowania komfortu użytkowania oraz utrzymania wydłużonej pracy akumulatora, wielu producentów samochodów łączy montaż nowego akumulatora w pojazdach Start-Stop z jego odpowiednim kodowaniem. Dlatego należy koniecznie posiadać odpowiednie urządzenie diagnostyczne.

Ale to nie wszystko. Wybór właściwego akumulatora i różne sposoby montażu (zob. ilustracja) stawiają kolejne wyzwania. Konieczne jest posiadanie precyzyjnej instrukcji montażu aby zapobiec uszkodzeniu elektroniki lub elementów mechanicznych pojazdu oraz zapewnić szybki i pewny rozruch. Ile zatem warsztatów posiada odpowiednie urządzenie do wymiany akumulatorów w Start-Stop ? Zapytaliśmy 1 200 najlepszych warsztatów w Europie, czy są gotowe podjąć się tego zadania. A ponieważ prawie 60 % odpowiedzi brzmiało „nie”, stworzyliśmy unikalny program serwisowy wspierający zarówno warsztaty, jak i hurtowników.