Akumulatory w systemach Start-Stop| Tuborg EFB
Od roku 2012 emisja CO2 w nowo rejestrowanych samochodach osobowych nie może przekroczyć 130g CO2/km. Normy emisji CO2, będą systematycznie zaostrzane do 95g CO2/km w 2020 roku. W związku z tym, rosła będzie ilość nowych samochodów wyposażonych w System Start/Stop. Pozwoli to obniżyć zużycie paliwa oraz zmniejszy emisję CO2 nawet o 10%. Dynamiczny rozwój rynku samochodów w Europie, spowoduje że w roku 2015 100% nowych samochodów będzie wyposażonych w System Start-Stop.
Czym jest System Start/Stop?
W momencie zatrzymania samochodu przez kierowcę (np. w ruchu ulicznym na skrzyżowaniu) oraz przełączenia na bieg jałowy („wrzucenia luzu”) System Start Stop wyłącza silnik. Jedynym źródłem zasilania urządzeń samochodu (światła, ogrzewanie, radioodbiornik, klimatyzacja) staje się akumulator. W zastosowanej technologii Start/Stop potrzeba specjalnego alternatora i akumulatora odpornego na dużą ilość cykli rozruchu. Zwykły akumulator bardzo szybko traci swoją żywotność. System Start/Stop charakteryzuje się dużo większą liczbą cykli rozruchu silnika (częste wyłączanie oraz start silnika) oraz zwiększonym zapotrzebowaniem odbiorników prądu (radio, światła, klimatyzacja) na energię przy wyłączonym silniku. Praca silnika wyposażonego w System Start/Stop prowadzi do „głębszego” rozładowania akumulatora. System wymaga specjalnego akumulatora odpornego na dużą liczbę cykli rozładowania, gdyż konwencjonalne akumulatory mogą nie spełniać wymagań Systemu Start/Stop.
Akumulatory Tuborg EFB
Akumulatory Tuborg EFB, produkowane są w oparciu o najnowocześniejsze technologie. Spełniają wysokie potrzeby pojazdów z dużą ilością odbiorników prądu. Sprawdzą się również w pojazdach wymagających zwiększonej cykliczności rozruchów (START/STOP). Dotyczy to zarówno pojazdów użytkowych, intensywnie eksploatujących akumulator (np.: taxi, karetki pogotowia, radiowozy).
Co oznacza EFB?
EFB to skrót od „Enhanced Flooded Battery“, czyli akumulator kwasowo-ołowiowy o wydłużonej żywotności. Głównie przeznaczony jest do samochodów z systemem START STOP. Płyty w akumulatorze EFB zostały zmodyfikowane w stosunku do standardowych akumulatorów kwasowych oraz wzmocnione specjalną powłoką z poliestru. Dzięki niej masa czynna lepiej utrzymuje się w płycie. Posiada trzykrotnie wyższą wytrzymałość cykliczną w porównaniu do akumulatorów konwencjonalnych. A także zwiększoną odporność na częste rozładowywanie przy utrzymaniu wydłużonej żywotności i zachowaniu wysokich parametrów.
Cechy technologii EFB
- Specjalny dodatek węglowy do elektrod ( Super Expanded 3XD-Graphite)
- Elektrody dodatnie ze specjalną kompozycją masy czynnej z membraną semi syntetyczną
- Optymalne dwustronne pastowanie i sezonowanie płyt
- Wzmocniona konstrukcja wewnętrzna akumulatora
- Szczelna obudowa akumulatora
Zalety akumulatorów Galaxy EFB
- Bardzo wysoka wydajność, z przeznaczeniem do pojazdów posiadających dużą ilość odbiorników prądu, oraz z systemem Start Stop
- Zwiększona żywotność i trwałość cykliczna, nawet 3 krotnie dłuża niż w akumulatorach standardowych
- Do 130% lepsza zdolność przyjmowania ładunków elektrycznych, niż w akumulatorach konwencjonalnych
- Wysoka stabilność i odporność na wysokie temperatury w komorze silnika
- Wysokie bezpieczeństwo użytkowania ( wkładki przeciwwybuchowe oraz hermetyczność akumulatora pozwalają na jego stosowanie także w kabinie pasażerskiej lub w bagażniku)
- Duża odporność na wibracje
- Niezawodny rozruch nawet przy skrajnie niskich wartościach temperatury zewnętrznej oraz obciążeniu przy dużej ilości odbiorników prądu
- Idealne rozwiązanie do pojazdów z bogatym wyposażeniem i częstymi cyklami rozruchowymi takimi jak system Start Stop.