Pn-Pt: 8-19 Sb: 9-14 Masz pytania? Zadzwoń telefon icon min+48 883 712 812 61 628 21 03

A A A
Akumulator Tuborg

Akumulatory w systemach Start-Stop| Tuborg EFB


Od roku 2012 emisja CO2 w nowo rejestrowanych samochodach osobowych nie może przekroczyć 130g CO2/km. Normy emisji CO2, będą systematycznie zaostrzane do 95g CO2/km w 2020 roku. W związku z tym, rosła będzie ilość nowych samochodów wyposażonych w System Start/Stop. Pozwoli to obniżyć zużycie paliwa oraz zmniejszy emisję CO2 nawet o 10%. Dynamiczny rozwój rynku samochodów w Europie, spowoduje że w roku 2015 100% nowych samochodów będzie wyposażonych w System Start-Stop.


Czym jest System Start/Stop?

W momencie zatrzymania samochodu przez kierowcę (np. w ruchu ulicznym na skrzyżowaniu) oraz przełączenia na bieg jałowy („wrzucenia luzu”) System Start Stop wyłącza silnik. Jedynym źródłem zasilania urządzeń samochodu (światła, ogrzewanie, radioodbiornik, klimatyzacja) staje się akumulator. W zastosowanej technologii Start/Stop potrzeba specjalnego alternatora i akumulatora odpornego na dużą ilość cykli rozruchu. Zwykły akumulator bardzo szybko traci swoją żywotność. System Start/Stop charakteryzuje się dużo większą liczbą cykli rozruchu silnika (częste wyłączanie oraz start silnika) oraz zwiększonym zapotrzebowaniem odbiorników prądu (radio, światła, klimatyzacja) na energię przy wyłączonym silniku. Praca silnika wyposażonego w System Start/Stop prowadzi do „głębszego” rozładowania akumulatora. System wymaga specjalnego akumulatora odpornego na dużą liczbę cykli rozładowania, gdyż konwencjonalne akumulatory mogą nie spełniać wymagań Systemu Start/Stop. 

 

Akumulatory Tuborg EFB

Akumulatory Tuborg EFB, produkowane są w oparciu o najnowocześniejsze technologie. Spełniają wysokie potrzeby pojazdów z dużą ilością odbiorników prądu. Sprawdzą się również w pojazdach wymagających zwiększonej cykliczności rozruchów (START/STOP). Dotyczy to zarówno pojazdów użytkowych, intensywnie eksploatujących akumulator (np.: taxi, karetki pogotowia, radiowozy).

 

Co oznacza EFB?

EFB to skrót  od „Enhanced Flooded Battery“, czyli akumulator kwasowo-ołowiowy o wydłużonej żywotności. Głównie przeznaczony jest do samochodów z systemem START STOP. Płyty w akumulatorze EFB zostały zmodyfikowane w stosunku do standardowych akumulatorów kwasowych oraz wzmocnione specjalną powłoką z poliestru. Dzięki niej masa czynna lepiej utrzymuje się w płycie. Posiada trzykrotnie wyższą wytrzymałość cykliczną w porównaniu do akumulatorów konwencjonalnych. A także zwiększoną odporność na częste rozładowywanie przy utrzymaniu wydłużonej żywotności i zachowaniu wysokich parametrów.

 

 

 

akumulator tuborg efb


Cechy technologii EFB

  •     Specjalny dodatek węglowy do elektrod ( Super Expanded 3XD-Graphite)
  •     Elektrody dodatnie ze specjalną kompozycją masy czynnej z membraną semi syntetyczną
  •     Optymalne dwustronne pastowanie i sezonowanie płyt
  •     Wzmocniona konstrukcja wewnętrzna akumulatora
  •     Szczelna obudowa akumulatora

Zalety akumulatorów Galaxy EFB

  •     Bardzo wysoka wydajność, z przeznaczeniem do pojazdów posiadających dużą ilość odbiorników prądu, oraz z systemem Start Stop
  •     Zwiększona żywotność i trwałość cykliczna, nawet 3 krotnie dłuża niż w akumulatorach standardowych
  •     Do 130% lepsza zdolność przyjmowania ładunków elektrycznych, niż w akumulatorach konwencjonalnych
  •     Wysoka stabilność i odporność na wysokie temperatury w komorze silnika
  •     Wysokie bezpieczeństwo użytkowania ( wkładki przeciwwybuchowe oraz hermetyczność akumulatora pozwalają na jego stosowanie także w kabinie  pasażerskiej lub w bagażniku)
  •     Duża odporność na wibracje
  •     Niezawodny rozruch nawet przy skrajnie niskich wartościach temperatury zewnętrznej oraz obciążeniu przy dużej ilości odbiorników prądu
  •     Idealne rozwiązanie do pojazdów z bogatym wyposażeniem i częstymi cyklami rozruchowymi takimi jak system Start Stop.

 

 

 

 

start stop tuborg efb