Pn-Pt: 8-19 Sb: 9-14 Masz pytania? Zadzwoń telefon icon min+48 883 712 812 61 628 21 03

A A A

Nieużywany akumulator, który został wyjęty z samochodu, wymaga opieki. Należy zapewnić mu odpowiednie warunki przechowywania, aby po okresie bezczynności zachował swoje właściwości i sprawność.

Warunki przechowywania nieużywanego akumulatora — najważniejsze wskazówki

  • Naładowane akumulatory przede wszystkim powinny być przechowywane w odpowiedniej temperaturze. Najlepiej zadbać o to, aby pomieszczenie było stosunkowo chłodne, jednak niewskazane są ujemne temperatury. Średnia temperatura nie powinna przekraczać 15°C, a przejściowa 25°C. W przeciwnym razie może dojść do znacznego skrócenia żywotności baterii. Zdecydowanie trzeba unikać magazynowania akumulatorów w pobliżu źródeł ciepła, np. kaloryferów czy grzejników. Najlepiej umieścić je w pomieszczeniach, w których panują względnie optymalne temperatury, np. w przydomowej komórce czy piwnicy. Nie zaleca się trzymania ich w nieogrzewanych garażach czy na balkonie.
  • Pomieszczenie, w którym przechowywany jest akumulator, musi być suche.
  • Należy stosownie zabezpieczyć akumulator przed wpływem czynników atmosferycznych, takich jak np. mocny wiatr, opady atmosferyczne, promieniowanie słoneczne, wysoka wilgotność.
  • Przechowywany akumulator powinien być okresowo kontrolowany. Przede wszystkim trzeba regularnie sprawdzać go pod kątem poziomu naładowania. Zaleca się wykonywanie ponownego ładowania mniej więcej co 2 miesiące lub gdy pojawią się symptomy rozładowania. Przechowywany poza pojazdem akumulator nie powinien być doprowadzony do stanu całkowitego rozładowania, gdyż może się okazać, że nie będzie nadawać się do dalszego użytkowania. Wówczas trzeba będzie kupić nową baterię. W takich sytuacjach zapraszamy do naszego sklepu z akumulatorami samochodowymi.
  • Bardzo ważne jest, aby klemy w nieużywanym akumulatorze zostały dokładnie oczyszczone. Trzeba usunąć rdzę i inne ślady korozji z klem i złączy. Tego rodzaju czynniki mają negatywny wpływ na wydajność baterii. Należy też nasmarować złącza odpowiednim antyoksydacyjnym tłuszczem, zanim klemy zostaną ponownie podłączone i przykręcone.